Friday 13 April 2012

Sony VAIO E Series 14P


Sony VAIO E Series 14P
Sony akan menghadirkan sebuah laptop E Series 14 P terbaru yang akan dibekalan dengan fitur gesture control milik Sony Sendiri. Gesture Control yang ada pada Sony VAIO E Series 14P baru hanya dapat diaplikasikan dengan baik pada Windows Media Player, Internet Explorer 9, PowerDVD dan PowerPoint saja.

Sony VAIO E Series 14P akan dibekalkan dengan layar 14 inci dengan resolusi 1366×768 dan dengan Intel Core i3 2550M processor, laptop ini juga dilengkapi dengan 4GB RAM serta pilihan antara AMD Radeon HD 7670M atau Intel HD Graphics 3000. Kuasanya juga merangkumi battery life 7 jam.

Gesture control yang terdapat dalam laptop ini memungkinkan penggunanya untuk berinteraksi dengan komputer menggunakan gerakan tangan yang intuitif. Pengguna hanya perlu memposisikan tangannya ke atas di depan web camera dan gerakkan ke kiri atau kanan untuk membalik web pages atau galeri foto. Tarik tangan Anda ke bawah untuk pause music playback atau slideshow, atau mengatur volume musik dengan gerakan memutarkan tangan.

Oleh itu,ia mempunyai keupayaan yang berteknologi tinggi bagi memudahkan seseorang pengguna serta dapat menarik perhatian pengguna dalam perkembangan teknologi yang terkini.

p/s:Credit to berita teknologi 




by,

No comments:

Post a Comment